Klachtenregeling
Het kan zijn dat u om welke reden dan ook niet tevreden bent over Focus. Als u een verbeterpunt of klacht heeft, dan horen wij dat graag van u. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en ons uiterste best doen om uw klacht op te lossen. U kunt het formulier invullen zodat wij uw klacht zo snel mogelijk in behandeling kunnen nemen. Wij streven ernaar uw klachten binnen 6 weken op te lossen.
Wanneer u advies wilt inwinnen of meer wilt weten over uw rechten, of wanneer u uw klacht eerst wilt bespreken met iemand anders? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris. Focus Verloskundig Centrum is aangesloten bij het CBKZ waar ze beschikken over externe klachtenfunctionarissen die u kunnen adviseren wanneer dat nodig is.
Wat is een klachtenfunctionaris
Een klachtenfunctionaris is onpartijdig. Zij gaan met u in gesprek om te horen waar u ontevreden over bent en wat u met uw klacht graag zou willen bereiken. Ze adviseren u wat u kunt doen, of helpen u om in gesprek te gaan met Focus Verloskundig Centrum wanneer u dat moeilijk vindt. Ook kunnen ze u helpen met het schrijven van een brief over uw klacht. Samen met de klachtenfunctionaris zoeken we naar een oplossing.
U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl. De coördinator van Focus Verloskundig Centrum probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, uw klacht binnen 6 weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang u van ons bericht wat er met uw klacht gedaan is.
Mocht u er samen met de klachtenfunctionaris en de coördinator van Focus Verloskundig Centrum niet uit komen, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.
Kijk voor meer informatie op de website van de Geschilleninstantie Verloskunde.